background

ALGEMENE VOORWAARDEN

HUISDIERVERHALEN

 

  1. Definities

1.1. “Huisdierverhalen” verwijst naar de praktijk geleid door Merel van der Mullen en Misha Geelen, gevestigd te Valkenburg aan de Geul, op Strabeek 48.

1.2. “Klant” verwijst naar de eigenaar van het huisdier dat gebruik maakt van de diensten van Huisdierverhalen.

1.3. “Afspraken” omvat alle diensten in de gedragstherapie en de praktijk aangeboden door Huisdierverhalen.

 

2. Algemeen

2.1. Huisdierverhalen zal haar diensten uitvoeren met de hoogst mogelijke zorg en professionaliteit, gebaseerd op academische kennis en voortdurende bijscholing, met het welzijn van het dier als hoogste prioriteit.

2.2. Huisdierverhalen is niet aansprakelijk voor verlies, schade, diefstal of letsel aan het huisdier.

2.3. Iedere klant dient een geldige aansprakelijkheidsverzekering te hebben indien het huisdier schade zou aanrichten aan mensen, andere dieren of eigendommen van Huisdierverhalen of andere klanten.

 

3. Adviezen bij Gedragstherapie in de Trimsalon

3.1. Bij aanvang van een afspraak zal Huisdierverhalen informatie over het huisdier in kaart brengen via een intakeformulier en de klant voorzien van passende adviezen, gebaseerd op de meest recente wetenschappelijke inzichten.

3.2. Huisdierverhalen geeft geen garantie op gedragstherapie in de trimsalon en is niet aansprakelijk voor de gevolgen van de gegeven adviezen en behandelingen zoals beschreven in het Burgerlijk Wetboek.

3.3. Klanten die adviezen herhaaldelijk niet opvolgen kunnen geweigerd worden voor toekomstige afspraken door Huisdierverhalen. Recht op restitutie op de resterende aantal afspraken vervalt.

3.4. Alle informatie verkregen tijdens afspraken dienen vertrouwelijk te worden behandeld en niet aan derden worden verstrekt zonder schriftelijke toestemming van Huisdierverhalen.

 

4. Trimsalon – Vachtonderhoud

4.1. Vervilte vachten worden volledig geschoren. Indien het advies van vooruitplannen van periodieke afspraken niet wordt opgevolgd en/of de vacht van het huisdier opnieuw zeer geklit of vervilt is, wordt hiervoor €75 in rekening gebracht.

4.2. Enkele klitten of een niet goed geborstelde vacht wordt, indien de hond dit goed toelaat, uitgekamd en duurt maximaal 15 min. i.v.m. dierenwelzijn en het fysieke welzijn van de trimmer. Er wordt hiervoor €10 per 5 min. in rekening gebracht.

4.3 Indien geconstateerd wordt dat het dier van een klant luizen, vlooien, vlooienpoep, vlooieneitjes, mijten of andere parasieten in de vacht of huid wordt hiervoor €45 in rekening gebracht i.v.m. hygiëneprotocollen.

4.4 Indien geconstateerd wordt dat er ontlasting in de vacht aanwezig is wordt hiervoor €9,95 in rekening gebracht i.v.m. de hygiëneprotocollen.

 

5. Afspraken en annuleringen

5.1. Afspraken worden via mail ingepland en bevestigd door Huisdierverhalen.

5.2. Annuleringen van afspraken < 48 uur voor aanvang en no-shows worden volledig in rekening gebracht.

5.3. Annuleringen of aanvragen voor het verplaatsen van afspraken > 48 uur voor aanvang kunnen kosteloos via mail te worden doorgegeven.

 

6. Betalingen

6.1. Afspraken van Huisdierverhalen dienen contant, op factuur of via automatisch incasso te worden betaald.

6.2. Contante betalingen dienen direct na de afspraak te worden voldaan.

6.3. Facturen worden via de mail gestuurd en dienen binnen 7 dagen na ontvangst te zijn voldaan.

 

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle afspraken en diensten tussen Huisdierverhalen en de klant. Door gebruik te maken van onze diensten erkent u deze voorwaarden te hebben gelezen, begrepen en ermee akkoord te gaan.